مجله اینترنتی

ساخت وبلاگ

مرغ یکی از غذاهای متنوع است. هم میتوان با مواد مختلف مزه دارش کرد، هم با مواد مختلف آن را پخت. از آنجایی که شمالی ها غذاهای متنوعی را با مرغ بلدند درست کنند، بنابراین باز هم سراغ آنها رفته ایم.

مجله آشپزی مثبت - مریم درودیان: مرغ یکی از غذاهای متنوع است. هم میتوان با مواد مختلف مزه دارش کرد، هم با مواد مختلف آن را پخت. از آنجایی که شمالی ها غذاهای متنوعی را با مرغ بلدند درست کنند، بنابراین باز هم سراغ آنها رفته ایم.
خورش انار مسمّا ، شامی متفاوت برای مهمانی‌ها

مواد لازم برای 2 تا 3 نفر
  • 1/2 سینه یا ران مرغ (اردک، خودکا، مرغابی)
  • 4 پیمانه دانه انار
  • 1/4 پیمانه پیازداغ
  • 2 ق س روغن
  • به میزان لازم نمک و فلفل
  • 2 ق س زعفران آب کرده

طرز تهیه:

1. در یک قابلمه مناسب مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. بعد مرغ را داخل آن کمی تفت دهید. حالا پیازداغ را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید.

2. در این مرحله دانه انار را هم به مرغ اضافه کنید. مقداری آب بریزید؛ طوری که آب تا روی مرغ را بپوشاند. به میزان لازم نمک و فلفل هم به مواد بزنید. بعدازآنکه آب خورش شروع به جوشیدن کرد، حرارت را کم کرده و صبر کنید تا خورش جا بیفتد.

3.  آماده شدن خورش حدود یک ساعت طول می‌کشد. وقتی خورش به روغن افتاد، حرارت را خاموش کنید. حال باید زعفران محلول در آب را اضافه کرده و هم بزنید تا خورش رنگ و عطر دلپذیری پیدا کند.

4.  بعدازآنکه خورش آماده شد، آن را داخل ظرف موردنظر بریزید و همراه با برنج سرو کنید.

فوت‌وفن

برای اینکه خورش شما زیبا شود، 2 قاشق سوپ‌خوری انار دون شده روی آن بریزید.

- - , .

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 91 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 14:30

خبرگزاری مهر: احمدرضا عابدزاده در حاشیه مراسم تشییع پیکر رضا احدی درباره وی اظهار کرد: من زمان زیادی با احدی همبازی بودم. فوتبال او بی نظیر بود و یکی از تکنیکی‌ترین بازیکنان دوران خودش بود ولی متاسفانه در سالهای گذشته او را فراموش کرده بودند.

وی افزود: احدی بازیکنان بزرگی به فوتبال ایران تحویل داد. من خاطرات خوبی با او داشتم. امیدوارم شرایطی فراهم شود که به پیشکسوتان احترام بیشتری گذاشته شود و وقتی فوتبال یک بازیکن تمام می‌شود او را فراموش نکنند. یک روز ما هم از این دنیا خواهیم رفت. امیدوارم شرایط طوری شود که حسرت به دل احترام به پیشکسوتان نمانیم.

- - , .

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 92 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 14:30

برترین ها: امروز 30 دی برابر با 20 ژانویه تقویم میلادی است. روزی که در تاریخ آبستن وقایع و اتفاقات زیادی در ایران و جهان بوده است. به مرور برخی از این وقایع می‌پردازیم.

رویدادها:

1653 - «تاج محل» در هند كه به دست استاد عيسي ايراني ساخته شد

عمارت تاج محل در هند در اين روز از ماه ژانويه سال 1653 ميلادي تكميل شد. «شاهجهان» امپراتور تیموری وقت هند (و به قول اروپاییان؛ مغولی) تصميم به ساختن چنين عمارتي را به ياد بود همسر خود ــ ممتاز محل ــ گرفته بود كه در اثناي وضع حمل چهاردهمين فرزند خويش درگذشته بود. كار ساختن اين عمارت زيبا پس از دعوت از استاد عيسي معمار بزرگ ايراني به هند از سال 1631 آغاز شده بود.

استاد عيسي براي ساختن اين عمارت باشكوه دهها معمار و تزيين كار از ايران (و عمدتا از شهرهاي اصفهان، كرمان و شيراز) به هند برده بود. بيشتر تزيين كاران از شيراز بودند. قسمتي از سنگهاي مرمر از ايران ـ معادن كوه هزار واقع در شهرك «راين Rayen» استان كرمان ـ و نیز ايران خاوري [سرزميني كه انگليسي ها بعدا نامش را افغانستان گذارده اند و در آن زمان قطعه خاوري ايران بود] به محل حمل شده بود. چند قلم ديگر از مصالح ساختماني نيز از ايران بود. استاد عيسي در طرح اين ساختمان همه نمونه هاي معماري خاور ميانه را بكار گرفته است تا عمارت كاملا اصالت خاورميانه اي داشته باشد، نه هندي (آسياي جنوبي).

30 دی - 20 ژانویه؛ در تاریخ چه گذشت؟
استاد عيسي

سلطه تیموریان بر هندوستان بنا به مصالح و با کمک دولت صفویه ایران صورت گرفت و امپراتوران تیموری هند که فارسی را زبان دولتی خود کرده بودند تا نیمه قرن 19 و زمان تکمیل تسخیر هندوستان توسط انگلیسی ها، بر این شبه قاره حکومت می راندند. دولت صفویه ایران با هدف دور ساختن تیموریان از قلمرو ایران کمک کرده بود که هندوستان را تصرف کنند و تیموریان که در منطقه فرارود با ورود ازبکان رو به رو شده بودند از انتقال به هندوستان استقبال کرده بودند. «بابر» نخستین امیر تیموری بود که دولت صفویه ایران وی ترغیب به لشکرکشی به هندوستان کرده بود. «بابر» در آن زمان در کابل می نشست که دولت صفویه مایل به ادامه ماندن او در خاک ایران نبود.

1896 - كشف اشعه ايكس توسط ويلهلم رونتگن دانشمند معروف آلماني

اشعه ايكس اشعه‏اي از نوع نور ولي نامرئي با طول موج بسيار كوتاه است كه در بيستم ژانويه 1896م توسط ويلهلْمْ رونْتْگِن، فيزيك‏دان آلماني كشف شد و چون ماهيت آن نامعلوم بود، آن را اشعه ايكس به نام حرف X كه در رياضيات، علامت مقدار مجهول است خواندند. هم‏چنين اين اشعه را به نام كاشف آن، رونتگن نيز مي‏نامند. اين اشعه مانند نور معمولي، صفحه حساس عكاسي را متأثر مي‏كند و هم‏چنين گازها را تجزيه كرده، هادي و رساناي برق مي‏سازد. اگرچه اشعه ايكس ممكن است به بافت‏هاي زنده آسيب برساند و ايجاد سوختگي‏هاي شديدو خطرناك كند، با اين حال ارزش فوق العاده‏اي در معالجات راديوتراپي، تشخيص امراض از طريق رؤيت ساده راديوسكوپي و عكس‏برداري داخلي، راديو گرافي، دارد. علاوه بر اين، در مورد جراحي، براي تعيين محل شكستگي استخوان، پرتوهاي ايكس، وسيله بسيار سودمندي است. فيزيك‏دان‏ها، پرتوهاي ايكس را براي تجزيه ماهيت ساختماني بلورها به كار مي‏گيرند. هم‏چنين از اين پرتوها، در صنعت به منظور بررسي و تحقيق وضع ساختماني قسمت‏هايي از فلز كه بايد زير شرايط سختي كار كند استفاده مي‏شود.

30 دی - 20 ژانویه؛ در تاریخ چه گذشت؟
ويلهلم رونتگن

1946 - حکیم الملک رفت و قوام السطنه آمد

30 دي ماه 1324 (20 ژانویه 1946) ابراهيم حكيمي (حكيم الملك، پزشک) كه موفق به رفع غائله آذربايجان حتی با مراجعه به سازمان ملل نشده بود از نخست وزيري كناره گيري كرد و قوام السلطنه [كه دكتر مصدق اورا عامل انگلستان خوانده است] بر جای وی نشست و رئیس دولت شد. نشریات احزاب چپگرای وقت نوشته بودند که قوام السلطنه با حمايت بلوک غرب نخست وزیر شده است که این بلوک کمر به محاصره شوروی به هر بها و بویژه جلوگیری از بسط نفوذ آن در منطقه استراتژیک و نفتدار آسیای غربی بسته است. به نظر این نشریات، غرب رئیس دولت شدن قوام را درجهت مقاصد خود لازم مي دانست مخصوصا در وضعیت بحرانی آن زمان. اين نشريات در مقالات خود پرسيده بودند: "اگر ریگی به کفش قوام نیست چرا رياست ژاندارمري! را هم خود برعهده گرفت.".

قوام السلطنه اواخر ماه بعد براي حل مسئله آذربايجان به مسكو رفت و طبق نوشته مورخان، در آنجا موفق شد روس ها را با وعده هایی فریب دهد و به هدف برسد. وی پس از فرارسيدن زمان اجرای وعده ها، ناگهان کناره گیری کرد!

30 دی - 20 ژانویه؛ در تاریخ چه گذشت؟
حکیم الملک

حکیم الملک که در فرانسه، پزشکی خوانده بود و در دوران سلطنت قاجارها مدتی پزشک دربار بود در دهه 1320 (دهه 1940) سه بار و هربار به مدتی کوتاه نخست وزیر بود. [از ماه می تا ژوئن 1945 به مدت یک ماه و چند روز، از 30 اکتبر 1345 تا ژانویه 1946 به مدت دو ماه و چند روز و از 29 دسامبر 1947 تا 13 ژوئن 1947 به مدت 5 ماه و چند روز].

 ابراهیم حکیمی که نام اورا بر بیمارستان سوانح خیابان مولوی تهران ـ وابسته به جمعیت شیر و خورشید وقت ـ گذارده بودند همچنين 17 بار وزیر و نماینده مجلس شده بود. وی شش سال (از 1951 تا 1957) رئیس سنای ایران بود. حکیمی که نیمه آگوست 1863 به دنیا آمده بود 19 اکتبر 1959 و در 96 سالگی درگذشت.

1981 - عمر حکومت جیمی کارتر پایان یافت و گروگانها آمريکايي در تهران رهايي يافتند

جمهوری اسلامی ایران بیستم ژانویه 1981 و 20 دقیقه پس از انقضای دوران ریاست جمهوری جیمی کارتر [20 دقيقه بعد از ظهر به وقت واشنگتن] و آغاز حکومت رونالد ریگان، 52 گروگان باقی مانده آمریکایی را رها ساخت که از تهران به آلمان رفتند و در اینجا پس از انجام معاینات پزشکی و برخي تحقیقات، 27 ژانویه 1981 به آمریکا (پایگاه هوایی واقع در حومه شمال شرقی شهر واشنگتن) بازگشتند.

این 52 تن 444 روز به صورت گروگان در ایران نگهداری می شدند. تصرف سفارت آمریکا در تهران و ادامه گروگانگیری باعث شکست کارتر در انتخابات نوامبر 1980 شد مخصوصا که گفته شده بود ایران تا زمانی که کارتر رئیس جمهور باشد گروگانهارا رها نخواهد ساخت. بیستم ژانویه، روز آغاز بکار روسای جمهور تازه آمریکاست که جوانترین آنان هنگام آغاز بکار جان اف کندی 43 ساله بود و ریگان (ریگن) 69 ساله سالخورده تر از همه.

اصلاحیه بیستم قانون اساسی ایالات متحده آمریکا مصوب 1933 از بیستم ژانویه 1937 به اجرا درآمد که طبق آن هر دوره ریاست جمهوری این کشور [هر چهارسال] از ظهر این روز آغاز می شود. قبلا پایان و آغاز هر دوره چهارم مارس بود. این اصلاحیه آغاز هر دوره نمایندگی مجلس و سنای ایالات متحده (فدراسیون) را سوم ژانویه قرارداده است. تنها رئیس جمهور ایالات متحده که بیش از دو دوره حکومت کرد فرانکلین روزولت بود که به دلیل جریان داشتن جنگ جهانی دوم چهار دوره انتخاب شد ولی چهارمین دوره ریاست او تنها دو ماه و 22 روز طول کشید و درگذشت.

30 دی - 20 ژانویه؛ در تاریخ چه گذشت؟

کارکنان سفارت آمريکا در تهران هنگام گروگانگيري در نوامبر 1979 و هنگام ورود به شهر واشنگتن در 27 ژانويه 1981


1995 - روزي که مهدي بازرگان درگذشت

مهندس مهدي بازرگان در سال 1286 ش در تهران به دنيا آمد و تحصيلاتش را در رشته دكتراي مهندسي ماشين در فرانسه به پايان رساند. وي در ابتدا در مدارس و سپس از 1320 در دانشگاه تهران به تدريس پرداخت. مهندس بازرگان در جريان ملي شدن صنعت نفت وارد مبارزات سياسي گرديد و پس از كودتاي 28 مرداد 32 دستگير و تبعيد شد. بازرگان، پس از آزادي از زندان،جمعيت نهضت آزادي را به اتفاق آيت‏اللَّه طالقاني و دكتر يداللَّه سحابي بنيان نهاد كه در واقع جناح مذهبي جبهه ملي به شمار مي‏رفت. رهبران نهضت آزادي در سال 1334 به بعد، به دليل فعاليت عليه رژيم شاه، توسط اين رژيم دستگير شدند و بازرگان نيز به زندان محكوم گرديد. مهدي بازرگان كمي قبل از انقلاب اسلامي به عضويت شوراي انقلاب درآمد و با پيشنهاد اين شورا، مأمور تشكيل دولت موقت گرديد. هرچند در حكم نخست وزيري مهندس بازرگان، حضرت امام خميني وي را از گرايش‏هاي حزبي و انتخاب وزراي ملي‏گرا منع كرده بودند، ولي وي اكثريت كابينه را از اعضاي نهضت آزادي و جبهه ملي برگزيد. عمر اين دولت بيش از 9 ماه نپاييد. دولت مهندس بازرگان پس از تسخير لانه جاسوسي آمريكا در تهران در آبان ماه 1358 دست به استعفاي دسته جمعي زد كه با پذيرش امام مواجه گرديد و از آن پس دوران افول سياسي مهندس بازرگان و هم حزبي‏هايش فرا رسيد. بازرگان در اواخر عمر از ايران خارج شد و سرانجام در آخر دي ماه 1373 بر اثر ابتلا به بيماري قلبي در 87 سالگي در سوييس درگذشت.

30 دی - 20 ژانویه؛ در تاریخ چه گذشت؟
مهدي بازرگان

2004 - معارضه لفظي تهران و اتحاديه اروپا

نیمه دوم ژانویه 2004 میان مقامات و رسانه های جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا برخورد و معارضه لفظی در جریان بود. مقامات و رسانه های ایران نحوه ملاقاتها و مذاکرات خاوير سولانا [و در آن زمان شخص اول ديپلماسي اتحاديه اروپا] در طول سفر به تهران را روش و رفتاری مداخله جويانه توصيف کرده بودند. به علاوه، انتقاد تند و اخطار آمیز «دو ويلپن» وزير امور خارجه وقت فرانسه و اعلاميه هاي اتحاديه اروپارا اعمالی خارج از عرف ديپلماتيك خوانده بودند. این بحث ادامه داشت که «يوشكا فيشر» وزير امورخارجه وقت آلمان نیز پا به میدان نهاد.

روزنامه هاي آلمان 18 ژانويه 2004 به نقل از فيشر نوشته بودند كه اگر «اصلاح طلبان!» از نامزدي در انتخابات (آن دوره پارلمان ایران) محروم بمانند، اين عمل بر روابط اتحاديه اروپا با جمهوري اسلامي اثر سوء خواهد گذارد!. این گوشزد فیشر، معارضه لفظی طرفین را به اوج خود رسانید و واکنش تهران این بود: «به شما مربوط نیست».

30 دی - 20 ژانویه؛ در تاریخ چه گذشت؟
خاویر سولانا

 برخي محافل ايراني اين عمل اروپاييان را يادآور دوران استعمار و سلطه آنان بر جهان و نشانه تلاش برای بازگشت به آن دوره خوانده و گفته بودند که این ایران، آن ایران نیست که امکان مداخله بدهد و افزوده بودند که قدرت های اروپایی نگران ازدست دادن منافع اقتصاديشان در ايران و منطقه هستند و چشم دیدن یک ایران توانمند را ندارند، انتخابات بهانه است. اين محافل گفته بودند: از اين خروش و بيتابي اروپاییان چنين برآيد كه كمك هايي از «اصلاح طلبان!» ديده و وعده هايي شنيده اند. شما مي گوييد «اصلاح طلبان!» ولي قاطبه مردم ايران نمي داند كه اين گروه «اصلاح طلبان!» چه مي گويد و چه اصلاحاتي مورد نظر اين گروه است. اين گروه، اصلاحات مورد نظر خودرا اعلام نکرده است!. يکي از اصلاحات بايد تجديد نظر در قوانين و ضوابط انتخاباتي مي بود که همين رد ّ صلاحيت شدگان در طول وكالت و نمایندگی مجلس درصدد اصلاح آن قوانين بر نيامدند!. تحصن و روزه گيري به خاطر تجديد نظر در آن قوانين، مي تواند خريدار داشته داشته باشد، نه براي حفظ مقام شخصي و تجديد عضويت در مجلس. همه مي دانند كه اروپاييان «اتحاديه» را ساختند تا به وضعيت زمان پيش از جنگ جهاني یکم و دوران تعدّي و ظلم نسبت به ملل ضعيف از طريق خريد برخي مقامات آنان بازگردند. آيا فيشر پيش خود حساب کرده بود که اگر مردم ايران از کار اين ردّ صلاحيت شدگان در دوران تصدي و وکالت راضي بودند ساكت نمي نشستند و به حمايت از آنان طومار پُر مي کردند، و به مقامات ارشد متوشل مي شدند. حمايت چند روزنامه از آنان که وابسته به خود ايشان بوده اند منطقا کافي نمي تواند باشد. همچنین وزير امور خارجه فرانسه بايد مي دانست كه ايرانيان تقسيم وطن خود در سال 1907 را با دلالي آن كشور ميان انگلستان و روسيه، اغفال ايران توسط ناپلئون كه با روسيه درآويزد و بعد خود را كنار كشيدن و ايران را تنها گذاشتن و شكست نظامي و از دست دادن سرزمين هايش را فراموش نكرده اند و روزي فرانسه بايد پاسخگوي تاريخ باشد.

زادروزها

    ۱۷۱۶ - زادروز کارلوس سوم اسپانیا شاه اسپانیا و مستعمرات آن از ۱۷۵۹ تا ۱۷۸۸ میلادی
    ۱۷۷۵ - زادروز آندره ماری آمپر ریاضیدان و فیزیکدان فرانسوی

30 دی - 20 ژانویه؛ در تاریخ چه گذشت؟
آندره ماری آمپر

    ۱۸۷۳ - زادروز یوهانس ویلهلم ینسن نویسنده دانمارکی، برنده جایزه نوبل ادبیات سال ۱۹۴۴
    ۱۹۲۰ - زادروز فدریکو فلینی فیلمنامه‌نویس و کارگردان ایتالیایی
30 دی - 20 ژانویه؛ در تاریخ چه گذشت؟
باز آلدرین

    ۱۹۳۰ - زادروز باز آلدرین فضانورد آمریکایی ، دومین انسان گام نهاده روی ماه
    ۱۹۴۶ - زادروز دیوید لینچ کارگردان آمریکایی
30 دی - 20 ژانویه؛ در تاریخ چه گذشت؟
دیوید لینچ

درگذشت‌ها

    ۲۵۰ - درگذشت فابین از پاپ‌های کلیسای کاتولیک رم
    ۱۶۱۲ - درگذشت رودلف دوم، امپراتور مقدس روم ، پادشاه مجارستان ، کرواسی ، بوهم و آرشیدوک اتریش

30 دی - 20 ژانویه؛ در تاریخ چه گذشت؟
گارینشا

    ۱۹۳۶ - درگذشت جرج پنجم پادشاهی متحد پادشاه بریتانیا و ایرلند و قلمروهای بریتانیا و امپراتور هند از سال ۱۹۱۰ تا زمان مرگ
    ۱۹۸۳ - درگذشت گارینشا بازیکن فوتبال برزیل
30 دی - 20 ژانویه؛ در تاریخ چه گذشت؟
آدری هپبورن

    ۱۹۸۴ - درگذشت جانی ویسمولر ورزشکار مرد رشتهٔ شنا و واترپلو اهل کشور اتریش-مجارستان - ایالات متحده آمریکا
    ۱۹۹۳ - درگذشت آدری هپبورن هنرپیشه بریتانیایی هلندی‌تبار ، برنده جایزه اسکار
    1995 - مهدی بازرگان، اولین نخست‌وزیر ایران بعد از انقلاب ۱۳۵۷ ایران

*****
منابع:

-پايگاه نوشيروان کيهاني زاده
-ویکی پدیای فارسی
-صفحه امروز در تاریخ در توئیتر
-راسخون

- - , .

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 64 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 14:30

خبرگزاری فارس: عادل الجبیر در یادداشتی در روزنامه نیویورک تایمز، اتهامات گسترده‌ای علیه ایران مطرح کرده و بار دیگر خواستار تغییر در سیاست خارجی ایران شده است.

وی در این یادداشت که در واقع پاسخی به یادداشت اخیر وزیر خارجه ایران در روزنامه نیویورک تایمز است، نوشته است: «جهان برای دیدن نشانه‌هایی از تغییر نظاره‌گر ایران است و امیدوار است که از یک کشور سرکش انقلابی به یک عضو قابل احترام جامعه بین‌الملل تبدیل شود.»

جبیر افزود: «ایران به جای مقابله با انزوای خودساخته، به دنبال گسترش سیاست‌های خطرناک قومیتی و توسعه‌طلبانه و همچنین حمایت از تروریسم از طریق اتهام‌زنی‌های بی‌اساس به پادشاهی سعودی است.»

وی ادامه داد: «درک چرایی تعهد عربستان سعودی و متحدانش به مقابله با توسعه‌طلبی ایران و پاسخ قدرتمندانه به تجاوزگری‌های ایران، حائز اهمیت است.»

جبیر افزود: «در ظاهر به نظر می‌رسد که ایران تغییر کرده است. در عمل هم بخش زیادی از مردم این کشور به دنبال فضای باز و روابط بهتر با همسایگان هستند، اما دولت این کشور این را نمی‌خواهد.»

وزیر خارجه عربستان ادامه داد: «رفتار ایران از زمان انقلاب 1979 همواره ثابت بوده است. در قانون اساسی این کشور صدور انقلاب به عنوان یک هدف ترسیم شده است.»

وزیر خارجه عربستان در ادامه ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرده و بار دیگر ادعای دست داشتن ایران در حوادثی چون انفجار پایگاه نیروی دریایی آمریکا در لبنان، برج‌های خبر و حادثه میکونوس را مطرح کرده است.

جبیر همچنین ایران را به حمله به اماکن دیپلماتیک و تلاش برای ترور دیپلمات‌ها متهم کرده است. وی با متهم کردن ایران به تلاش برای رسیدن به هژمونی منطقه‌ای، «متخاصم‌ترین بازیگر» منطقه توصیف کرده است.

وزیر خارجه عربستان ایران را به «دروغگویی» در مورد نقش عربستان در گسترش تفکرات وهابیت متهم کرده و گفته است که ریاض تفکرات افراطی را اشاعه نمی‌دهد. او برای این منظور واشنگتن را شاهد خود قرار داده و گفته است که ریاض در لیست حامیان تروریسم واشنگتن نیست، اما ایران هست.

جبیر نوشته است که «عربستان قربانی ترور» و «در خط مقدم مبارزه با تروریسم» است. وی در پایان نوشته است که ریاض خواستار تغییر و تحول در سیاست خارجی ایران است.

- - , .

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 91 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 13:14

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه فرصت ثبت‌نام در دومین آزمون استخدامی ۱۸ دستگاه اجرایی ساعت ۲۴ امشب پایان می‌یابد، گفت:‌ فرصت ثبت‌نام به هیچ عنوان دیگر تمدید نمی‌شود.

خبرگزاری تسنیم: حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به اینکه امشب فرصت ثبت‌نام در دومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی ( 18 دستگاه ) پایان می‌یابد، اظهار داشت:‌ تا کنون بیش از 70 هزار نفر در این آزمون ثبت‌نام کرد‌ه‌اند.

وی افزود:‌علاقه مندان به ثبت‌نام تا ساعت 24 امشب فرصت دارند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و مطالعه دفترچه راهنما در صورت داشتن شرایط برای ثبت‌نام اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش با تاکید بر اینکه فرصت ثبت‌نام به هیچ عنوان دیگر تمدید نمی‌شود،‌ گفت:‌ افرادی که برای ثبت‌نام اقدام کرده‌اند در صورت نیاز به ویرایش اطلاعات تا ساعت 24 امشب می‌توانند اقدام کنند.

- - , .

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 93 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 13:14

وبسایت فرادید: امروز سالروز تولد از اسطوره‌ ورزش بوکس و یکی از بزرگترین قهرمانان ورزشی جهان در قرن بیستم است.

کاسیوس مارسلیوس کلی که در 17 ژانویه سال 1942 در "لوئیس ویل" امریکا به دنیا آمد یکی از اسطوره های ورزش و قهرمان بوکس سنگین وزن جهان است که سه بار در رقابت های جهانی، قهرمان شد و سرانجام در سال 1979 اعلام بازنشستگی کرد.

سلسله افتخارات او با قهرمانی در المپیک رم در سال 1960 آغاز شد و 4 سال بعد و در سال 1964 با قهرمان سنگین وزن بوکس جهان ادامه یافت؛ پس از این تاریخ بود که نام کلی بر سر زبان از یک سو به دلیل مهارت و قدرتش و از سوی دیگر به دلیل سخنان جنجال آفرینی که به سرعت بازتاب پیدا می‌کرد بر سر زبان ها افتاد.  

گفته می شود زمانی که در فینال قهرمانی جهان بر "لیستون" حریف نام آور خود پیروز شد، گفت: من یک هیولای بزرگ و بد طینت را شکست دادم که همه را شکست داده و کسی حریفش نبود. تا این که ناشناخته ای به نام کاسیوس کلی از کنتاکی آمد و او را متوقف کرد.
 
شهرت کلی پس از آنکه در سال 1961 به دين اسلام گرويد و نام خود را به محمدعلي تغيير داد بیش از پیش شد. او حتی در سال 1967 زمانی که برای جنگ در ویتنام به خدمت فرا خوانده شد با بیان اینکه اسلام با جنگ مخالف است حاضر به اعزام نشد و به 5سال حبس محکوم شد. گرچه کلی با پرداخت پول، از زندان جان به در برد اما این اتفاق باعث شد عنوان قهرمانی جهان و مدرک بوکس از او گرفته شود.

با این حال او در سال 1971 بار دیگر به میادین بازگشت اما نتوانست در آن سال عنوان قهرمانی خود را تکرار کند. با این حال او دست از تلاش نکشید و دوباره به اوج بازگشت تا اینکه در سال 1976 توانست برای سومین بار قهرمان سنگین وزن جهان شود.

به مناسبت سالروز تولد اسطوره بوکس "تایم" شماری از عکس‌های آرشیوی از محمد علی کلی را منتشر کرده است. این عکس ها که مربوط به دوران اج شهرت و قدرت کلی است را عکاسان نشریه لایف از او عکاسی کرده اند.

- - , .

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 79 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 13:14

خبرگزاری ایسنا: دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در اطلاعیه‌ای درباره سوژه جدید تخریب‌گران که به خودروی تیم حفاظت وی مربوط می‌شود توضیحاتی ارائه کرد.

در اطلاعیه دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آمده است: رسانه‌های وابسته به برخی نهادها که به‌صورت سازمانی اقدام به تخریب آیت‌الله هاشمی رفسنجانی می‌کنند، در تازه‌ترین اقدام خود خودروی تیم حفاظت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را سوژه قرار داده‌اند.

این اقدام تخریبی که در آستانه انتخابات و با هدفی مشخص صورت می‌گیرد، در حالی است که خودروی تیم حفاظت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اخیراً تغییر نکرده است و خودروی فعلی توسط دولت گذشته برای جابه‌جایی مهمانان سران عدم تعهد، وارد کشور شده و پس از اجلاس، ده‌ها خودروی مازاد در اختیار سپاه حفاظت از شخصیت‌ها قرار داده شده که از آن تعداد، یک دستگاه خودرو نیز تحویل تیم حفاظت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شده است و تیم حفاظت تمام شخصیت‌های نظام از چنین خودروهایی استفاده می‌کنند.

در پایان ضمن دعوت رسانه‌های تخریب‌کننده به رعایت اخلاق اسلامی، یادآور می‌شویم این‌گونه تخریب‌ها که دامنه آن تا تریبون‌های رسمی کشور نیز کشیده شده است، همواره نتیجه عکس داده و بر محبوبیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزوده است.

- - , .

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 65 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 12:04

خبرگزاری ایسنا: پلیس هند از آغاز تحقیقاتش درباره نامه تهدیدآمیزی که با امضای داعش برای نخست وزیر و وزیر دفاع این کشور ارسال شده خبر داد.

در روزهای گذشته یک نامه تهدیدآمیز با امضای داعش به دولت محلی ایالت گوا در جنوب غرب هند رسید که دستگاه‌های امنیتی گفته اند فرستنده آن را به زودی پیدا خواهند کرد.

خبرگزاری ایانس قسمتی از این نامه را منتشر کرده است که تروریست ها در آن نارندرا مودی، نخست‌وزیر و مانوخارا باریکارا، وزیر دفاع را به دلیل جلوگیری از استفاده از گوشت گاو در غذا تهدید کرده و گفتند: با شما همان کاری را خواهیم کرد که با منع‌کنندگان گوشت گاو می کنند.

حزب بخارتیا جاناتا بلافاصله بعد از قدرت گرفتن در انتخابات پارلمانی ماه مه گذشته در چندین ایالت برای ذبح گاو و نگهداری یا خوردن گوشت آن مجازات تعیین کرد.

در همین حال، روز سه شنبه و هم زمان با سفر نخست‌وزیر هند به ایالت اسام در شرق این کشور انفجاری رخ داد که در آن یک نفر کشته و چهار نفر زخمی شدند.

- - , .

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 67 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 12:04

خبرگزاری ایسنا: رئیس‌جمهوری آمریکا در تماسی تلفنی با همتای ترک خود حملات تروریستی اخیر در ترکیه را محکوم کرد.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت‌وگو کرد.

به گزارش شبکه خبری تی.آر.تی، اوباما در این گفتگوی تلفنی، حملات تروریستی در استانبول و دیاربکر را محکوم کرد.

بر اساس گزارش‌های دریافتی از منابع ریاست جمهوری ترکیه، باراک اوباما مراتب تاسف و تأثر خود به علت این حملات تروریستی را به شخص رجب طیب اردوغان و مردم ترکیه ابراز کرده است.

اردوغان نیز از اوباما به دلیل این تماس تلفنی و نشان دادن حس همبستگی سپاسگزاری کرد.

در این گفت‌وگوی تلفنی رهبران آمریکا و ترکیه بر ادامه همکاری در زمینه مبارزه با سازمان‌های تروریستی تاکید کردند. موضوع سفر جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا به ترکیه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی مطرح شد. در جریان سفر بایدن به ترکیه موضوعات مختلف از جمله موضوع مبارزات علیه تروریسم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

- - , .

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 78 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 12:04

هاشمی طبا به روزنامه شرق گفت: در دولت‌های نهم و دهم تخریب اقتصادی جامعه به‌شدت رشد کرد، یعنی واحدهای صنعتی دچار مشکل شدند و واردات با وجود تحریم‌ها به‌شدت افزایش پیدا کرد.

هاشمی طبا به روزنامه شرق گفت: در دولت‌های نهم و دهم تخریب اقتصادی جامعه به‌شدت رشد کرد، یعنی واحدهای صنعتی دچار مشکل شدند و واردات با وجود تحریم‌ها به‌شدت افزایش پیدا کرد.

  ارزی که با این زحمت به دست می‌آمد، با وجود تحریم‌هایی که داشتیم سرمان را مثل کبک زیر برف کردیم و گفتیم خبری نیست و شروع به خرج‌کردن کردیم.

از همان دولت‌هایی که ما را تحریم کردند، به صورت کلان کالاهای لوکس خرید کردیم. از آلمان که ما را تحریم کرد، پورشه خریدیم.

اگر کسی به‌دقت به این عملکرد نگاه کند، فکر می‌کند با یک فیلم کمدی روبه‌رو است که یک عده با ما دشمنی می‌کنند و ما نوازششان می‌کنیم.

کره ما را تحریم اقتصادی کرد و ما از هیوندای و سامسونگ و کیاموتورز واردات داشتیم. متأسفانه روال کار در کشور ما منطقی و متناسب با فعالیت‌های بین‌المللی‌مان نبود.

- - , .

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 87 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 10:59

خبرگزاری ایرنا: سناتور سابق ایالت لوییزیانای آمریکا نقش ایران در تحولاتی از جمله آزادی تفنگداران آمریکایی از سوی ایران، اعلام روز اجرای برجام و مبادله زندانیان میان دو کشور را سازنده خواند و تصریح کرد: این تحولات مسیر بهبود روابط میان دو کشور را هموار کرده و اوباما آشکارا آمادگی خود را در این جهت نشان داده است.

«بنت جانسون» سیاستمدار دموکرات آمریکایی و سناتور سابق ایالت لوییزیانا در گفت وگوی اخصاصی با ایرنا افزود: آنچه که در یک هفته اخیر اتقاق افتاده یعنی آزادی تفنگداران آمریکایی، آغاز اجرای برجام و مبادله زندانیان میان دو کشور تحولاتی امیدو بخش و مثبت بوده و می تواند راهگشای بهبود روابط میان دو کشور باشد.

وی ادامه داد: به عقیده من این که ایران به گونه ای دقیق و برجسته پایبندی خود را به تعهدات مربوط به برجام به اثبات رسانده، نکته بسیار مثبتی است که بالقوه باید راه را برای حرکت به سمت دگرگونی های بیشتری در روابط میان ایران و آمریکا باز کند.

به گفته این سیاستمدار آمریکایی، رویکردها و مواضع اخیر اوباما در قبال مسأله هسته ای و مقاومت او در مقابل تندروهای آمریکایی نشان داده است که دولت آمریکا آمادگی کامل برای بهبود بخشیدن به روابط میان دو کشور را تا آنجایی که رهبری ایران تمایل داشته باشد، دارد.

جانستون در پاسخ به این سؤال که «فکر نمی کنید موضع گیری هایی نظیر اعمال تحریم های تازه و سایر برخوردهای خصمانه تندروهای آمریکایی موجب بی اعتمادی رهبری ایران نسبت به سیاستمداران این کشور باشد» گفت: دلیل تحریم های تازه کنگره آمریکا علیه ایران، آزمایش های موشکی ایران بوده اما این تحریم ها ربطی به موضوع هسته ای ایران و توافقات میان دو کشور ندارد.

وی اظهار کرد: به نظر من همانطور که در آمریکا گروهی از تندروها همچنان تلاش می کنند از موفقیت و دوام برجام جلوگیری کنند، در ایران هم اختلافاتی میان دولت و گروه های تندرو ایرانی وجود دارد و آن ها هم نشان داده اند که در نهایت از این توافق خرسند نیستند.

جانستون افزود: با این همه، من به دلیل اهمیتی که دوام این توافق نه تنها برای دو کشور، بلکه برای کشورهای منطقه و جهان دارد، گمان نمی کنم که مخالفان این توافقنامه شانس زیادی در ایجاد اختلال در آن داشته باشند و مواضع آن ها در هر دو کشور محکوم به شکست است.

این سناتور سابق آمریکایی به این پرسش که «با توجه به اینکه بی اعتمادی مقام معظم رهبری نسبت به صداقت و صمیمیت سیاستمداران آمریکایی دلیل بی رغبتی ایشان به گسترش روابط با این کشور است، فکر می کنید دولت آمریکا و بویژه اوباما در 11 ماهی که از دوران تصدی او باقی مانده چه می تواند بکند تا عزم خود را به ایجاد شرایط و زمینه های لازم برای بهبود روابط میان دو کشور به اثبات برساند؟» پاسخ داد: گرچه اوباما با فشارهای زیادی از سوی تندروهای آمریکایی روبرو بوده اما تاکنون بخصوص در ارتباط با توافق هسته ای با ایران در مقابل آن ها عقب نشینی نکرده و از دادن هر گونه امتیازی به آن ها خودداری کرده است.

جانستون در رابطه با نقش غیر قابل انکار ایران در حل بحران های منطقه و ضرورت همکاری های میان دو کشور ایران و آمریکا در این جهت، گفت: من فکر می کنم که ایران اگر بخواهد بالقوه می تواند نقش بسیار نیرومند و سازنده ای در حل این بحران ها و بخصوص در سوریه ایفا کند؛ بویژه آنکه ادامه بحران سوریه به نفع هیچ کس و هیچ کشوری نیست.

سناتور پیشین آمریکایی در پاسخ به این سوال که «چاک هیگل وزیر سابق دفاع آمریکا چند روز پیش بصراحت گفت که سیاست های او باما و بخصوص اصرار او بر کنار رفتن اسد موجب فلج شدن و از هم پاشیدگی سوریه شده است. آیا شما با این نظر موافقید؟» گفت: بحران سوریه به گفت وگوهای جدی تری میان بازیگران مهمی مثل ایران، روسیه و آمریکا نیاز دارد و این که اوباما به کنار رفتن او اصرار بورزد، راه حل این بحران نیست.

وی افزود: اوباما و رهبران واشنگتن باید قبل از این که بر چنین خواسته ای پافشاری بکنند به این بیندیشند که که چه کسی قرار است جای او را در سوریه بگیرد و نباید صرفاً با اصرار و پافشاری به برکناری او، سوریه را مثل لیبی با یک خلع سلاح سیاسی که تقریباً به از هم پاشیدگی این کشور منجر شد، مواجه سازند.

سناتور جانستون در پایان این گفت وگو اظهار کرد: به همین دلیل است که کشورهای ایران و روسیه و آمریکا باید از طریق مذاکره بر سر این مسأله هم به توافق برسند و راه را برای حل این بحران پنجساله باز کنند.

- - , .

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 70 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 10:59

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی کاخ سفید گفت که کاخ سفید اعتقاد دارد که لوینسون در ایران نیست اما همچنان از ایرانیان خواهد خواست که هر اطلاعاتی درباره مکان او دارند، به ما ارائه دهند.

جاش ارنست افزود: دولت آمریکا بارها از ایران خواسته که اطلاعاتی در خصوص «رابرت لوینسون» مامور سابق «سیا» که هشت سال پیش مفقود شد، ارائه دهد.

وی با بیان اینکه کاخ سفید آخرین بار در ماه دسامبر با خانواده لوینسون در تماس بوده است، افزود: ما نسبت به نگرانی های خانواده لوینسون بسیار حساس هستیم.

ارنست در پاسخ به این سوال که آیا کاخ سفید از زنده بودن لوینسون اطلاع دارد ، گفت که ارزیابی به روز شده ای در این خصوص ندارد.

- - , .

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 61 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 10:59

خبرگزاری فارس: پایگاه اماراتی «میدل ایست آنلاین» تلاش می‌کند، ایران را در نظر مخاطب عربی خود، یک هیولای تازه بیدار شده که می‌رود هست و نیست کشورهای عربی و اهل سنت را به باد دهد، معرفی کندإ هیولایی که اگر کشورهای عربی دیر اقدام کنند، آن‌ها را از بین خواهد برد.

پس از رفع تحریم‌های مرتبط با پرونده هسته‌ای از روی ایران، بسیاری از رسانه‌های عربی به سراغ نگارش تحلیل‌هایی در این باره و بررسی تأثیر آن بر دنیای عرب و منطقه خاورمیانه، رفتند.

رسانه‌های جریان سعودی در این میان طیفی از واکنش‌های مختلف اما همسو را بروز دادند، بسیاری از روزنامه‌ها و پایگاههای خبری جریان سعودی، در ابتدا سعی کردند که بگویند اتفاق خاصی نیفتاده و ایران در این معامله شکست سنگینی خورده است، پس از آن با خوشحالی، تحریم موشکی را پی گرفتند و طیفی دیگر نیز به بحث ایران‌هراسی و لزوم هماهنگی کشورهای عربی به رهبری عربستان برای اقدام علیه ایران، پرداختند.

نکته‌ای که باید بدان به خوبی توجه کرد این‌جاست که این رسانه‌ها، در ابتدا با برشمردن توانایی‌های ایران و اینکه این کشور می‌تواند به قدرت اول منطقه‌ای تبدیل شود، سعی دارند ایران پس از رفع تحریم‌ها را یک کشور خطرناک و قدرتمند علیه اعراب جلوه دهند. ایران‌هراسی در این میان، اصلی‌ترین هدف است.

روز گذشته (سه شنبه) نیز، روزنامه اماراتی الخلیج در یادداشتی با بیان قدرت ایران، تنها راه مقابله با این کشور را اتحاد همه کشورهای عربی به رهبری عربستان دانسته بود.

یکی از این نوشته‌ها به قلم «اسعد البصری» در پایگاه تحلیلی-خبری «میدل ایست اونلاین» نگاشته شده است، نویسنده در مطلبی با تیتر «عربستان پس از رفع تحریم‌های ایران احساس محاصره بودن می‌کند».در ابتدا، موقعیت عربستان را در نقشه بازگو می‌کند و سعی دارد به خواننده بگوید که عربستان و کشورهای عربی و به طور کلی اهل سنت، از سوی ایران در شرایط سختی قرار گرفته‌اند.

وی می نویسد که عربستان از شمال توسط عراق، و از جنوب از سوی یمن (هر دو متحد ایران) محاصره شده است. در بین کشورهای خلیج فارس، قطر و عمان با سعودی‌ها همراه نیستند و عمان اولین کشوری بود که رفع تحریم‌ها را به ایران تبریک گفت و همچنین نقش قابل ملاحظه‌ای در روند توافق بین ایران و‌ آمریکا ایفا کرده است.

در غرب عربستان، مصر قرار دارد که به شدت علیه اسلام‌گرایان و گروههای سلفی اقدام می‌کند و به هیچ وجه آماده ورود به درگیری مذهبی در خاورمیانه و در کنار عربستان نیست. در داخل عربستان، حاکمان ریاض سعی دارند تندروی دینی را کنترل کنند، اما شرایط منطقه و اقدامات تنش‌آفرین ایران برنامه‌های عربستان برای آرام کردن وهابی‌ها و سلفی‌ها را ناکام گذاشته است.

نویسنده این رسانه اماراتی در بخش دیگری، می‌نویسد: شیعیان در جهان، نوعی از شکوفایی و پیروزی را تجربه می‌کنند، 9 تن از نمایندگان شیعه کویت، هفته پیش محکومیت موضع ایران در قبال عربستان را رد کردند. رسانه‌های غربی از تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا می‌نویسند، همه این‌ها پس از رفع تحریم‌ها صورت می‌گیرد تا بگوید که عربستان سر 47 تروریست را با شمشیر قطع می‌کند و در مقابل ایران متهمان به جاسوسی را آزاد می‌کند.

«اسعد البصری» ادامه می‌دهد: رسانه‌های سعودی اما در طول دو روز گذشته در موضع ضعف قرار داشتند، کاهش قیمت نفت بر روی همه تأثیر گذاشته است، اما ایران 100 میلیارد دلار از ورای رفع تحریم‌ها دریافت می‌کند که فعالیت بانکی، گردشگری، کشاورزی، صنعتی و سرمایه‌گذاری این کشور را رونق می‌بخشد.

البصری، عربستان را آخرین امید کشورهای عربی برای بقا ذکر می‌کند و اینکه این کشور مدام از سوی ایران و گروههای تروریستی تهدید می‌شوند

وی در ادامه هشدار می‌دهد که حجم اقتصاد عربستان در حال حاضر 650 میلیارد دلار است و حجم اقتصاد ایران نیز 400 میلیارد دلار، اما این ترس وجود دارد که فرو رفتن عربستان در جنگ‌ها و بحران‌ها و از سوی دیگر رفع تحریم از روی ایران، این فاصله را کمتر از پیش بکند و حتی ایران را از عربستان پیش بیاندازد.

نویسنده سپس، توصیه می‌کند که در برابر این تعداد خطر ایران، کشورهای عربی باید راه خود را از آمریکا جدا کنند، چرا که کشورهای عربی در عین حال، هم خطر گروههای تروریستی و تندرو را احساس می‌کنند و هم خطر گسترش نفوذ ایران را مقابل خود می‌بینند.

البصری، عربستان را آخرین امید کشورهای عربی برای بقا ذکر می‌کند و اینکه این کشور مدام از سوی ایران و گروههای تروریستی تهدید می‌شود.

این نویسنده اماراتی، در ادامه مسأله سنگینی را مدعا می‌شود و می‌نویسد که اهل سنت در برابر ایران در حال عقب‌نشینی و شکست در تمامی جنبه‌ها هستند. وی جملاتی از یک نویسنده عراقی (احمد خلیل) ساکن لندن را بازگو می کند.

احمد خلیل در مقاله خود، می نویسد که بین ایران و عراق به مدت 1400 سال کوهی از آتش بود و ما عراقی‌ها این را متوجه نشدیم، ما نفهمدیدم که کینه ایرانی‌ها از اعراب کار آن‌هاست و درمقابل ما غفلت کردیم و این همان چیزی بود که فارس‌ها می‌خواستند.

اسعد البصری در بخش انتهایی، می آورد: فارس‌ها قوی و ثروتمند شده‌اند، ایران با میراث فلسفی و ادبی و فرهنگی خود، با موسیقی و با دوستی‌اش با غرب و کشورهای قدرتمند، با اقتصاد و کشاورزی و سواحلش در برابر اعراب قرار گرفته است؛ چرا که ایران کماکان طرح‌ها و عقاید خود را دارد.

او نوشت: هنگامی که [امام] خمینی پیروز شد، گفت که چهل سال صبر کنید، این همان فرش ایرانی است که با صبر و طمأنینه بافته می‌شود و روحانی نیز گفته است : «خدا را برای انجام وظیفه‌ام در مقابل مردم صبور ایران شاکرم، این پیروزی برای شما گوارا باد». «احسان نراقی» استاد علوم اجتماعی در ایران عقیده دارد که دلیل سقوط شاه، آمریکا بود، شاه به قدری مغرور شد که آمریکا را جزئی از ملک خود می‌دانست و به یکباره آمریکا پشت او را خالی کرد، نمی‌خواهیم تا چنین سرنوشتی برای کشورهای عربی اتفاق بیفتد.

- - , .

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 73 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 5:46

بر اثر برخورد یک پرنده به یک فروند هواپیمای خطوط هوایی نامبیا در هنگام فرود، سوراخ بزرگی در بدنه‌ی هواپیما ایجاد شد. مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 70 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 5:46

جب بوش، نامزد جمهوریخواهان با شعارِ «جب میتونه درستش کنه!» در رقابت های انتخاباتی حضور یافته است. مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 60 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 5:46

ورزش سه: اینتر با پیروزی 2-0 مقابل ناپولی، به مرحله نیمه نهایی کوپا ایتالیا صعود کرد.

شاگردان روبرتو مانچینی که در چند دیدار اخیر در سری A نتایج خوبی کسب نکرده بودند، امشب با ارائه یک نمایش حساب شده، توانستند در خانه ناپولی به پیروزی برسند و راهی مرحله نیمه نهایی جام حذفی شوند.

ناپولی بازی را بهتر آغاز کرد اما بعد از سپری شدن دقایق ابتدایی بازی متعادل تر شد و اینتر هم حملاتش ‏را از سر گرفت.‏

بازی از سوی هر دو تیم دنبال شد و موقعیت های خوبی هم روی دروازه ها ایجاد شد اما توپی از خط ‏دروازه ها عبور نکرد و نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.‏

روند بازی در نیمه دوم تغییر چندانی نکرد. ناپولی بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشت و بازیکنان ‏اینتر با پرسینگ از جلوی زمین مانع بهره بردن تیم میزبان از این برتری شد.‏

در حالی که ناپلی ها تلاش می کردند هر طور شده راهی به سوی دروازه اینتر پیدا کنند، این نرآتزوری ‏بود که در دقیقه 84 توسط استوان یووتیچ به گل رسید. ستاره مونته نگرویی که با پاس گری مدل، پشت ‏محوطه جریمه ناپولی صاحب موقعیت شده بود، با یک شوت تماشایی، توپ را به گوشه دروازه په په رینا ‏فرستاد.‏

این گل باعث شد تا ناپلی ها شدت حملات شان را بیشتر کنند و یکی دو موقعیت خطرناک روی دروازه اینتر ایجاد اما اخراج دریس مرتنس در دقیقه 88 که به دلیل تمارض، با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد، کار را برای میزبان دشوارتر کرد.

در حالی که ناپولی همچنان به زدن گل تساوی امیدوار بود، اینتر در دومین دقیقه از وقت های تلف شده به گل دوم رسید. روی یک ضدحمله سریع، آدام لیائیچ از میانه زمین صاحب توپ شد و بعد از یک کورس طولانی، با ضربه ای دقیق، توپ را به گوشه دروازه رینا فرستاد.

در دقایق باقی مانده، تلاش میزبان برای جبران نتیجه بی ثمر بود و اینتر با پیروزی 2-0 راهی مرحله بعد شد؛ جایی که باید با برنده دیدار فردا شب لاتزیو و یوونتوس روبرو شود.

- - , .

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 80 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 4:10

آنچه در قیمت گذاری این گونه خانه‌ها قابل توجه است تفاوت بالای مبالغ اجاره از بالای شهر تا نقاط مرکزی است به طور مثال می‌توان به یکی از مناطق مرکزی شهر تهران اشاره کرد که با اجاره‌ی ساعتی 170 هزار تومان و در نقاط شمالی با قیمت 15 میلیون تومان اجاره داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: خانه‌هایی که بدون هیچ مدرک شناسایی تنها برای چند ساعت اجاره داده می‌شوند.

تعداد بسیاری از جوانان ایرانی اوقات فراغت خود را در چارچوب‌های صحیح و فضای سالم می‌گذرانند، تفریحاتی که ریشه در فرهنگ و تاریخ کشورمان دارد در این میان عده‌ای سودجو هم از این فرصت سوء استفاده کرده و برخی از جوانان را با اجاره دادن خانه‌های خالی خود به فضاهایی نامتعارف و زمینه های بروز خطا  می‌کشانند.
 
وجود خانه ها و ساختمان های خالی از سکنه باعث وسوسه تعدادی از صاحب‌خانه‌ها میشود تا با مبالغی بالا حتی برای یک شب آن را اجاره دهند. برای این افراد تفاوتی نمی‌کند که چه کسانی وارد خانه می‌شوند و تنها به پولی می اندیشند که دریافت می‌کنند.

*خانه‌های چند ساعته
 
اجاره این خانه‌ها برای قشر خاصی از جامعه که درآمدهای گزافی را در اختیار دارند مبلغ زیادی محسوب نمی‌شود. برخی از جوانان نیز بدون اطلاع خانواده ساعاتی را سپری می‌کنند و گمان می‌کنند اوقات خوشی را در پیش رو دارند غافل از اینکه گاهی صدمات جدی بر روح و روان آنها وارد خواهد شد.
 
رضا 32 ساله می‌گوید: وجود این منازل موجب انحراف جوانان و همچنین برخی مردان متاهل می‌شود و این اتفاق به بنیان خانواده آسیب می‌رساند.
 
دکتر علی رجبلو،  جامعه شناس و استاد دانشگاه نیز می‌گوید:  به دلیل اینکه این مسئله از جانب نهادهای مسئول کنترل نمی‌شود دارای نتایج ناگواری است همین مساله موجب شده افرادی درصد سوء استفاده برآیند و برای تفریحات ناسالم و غیر مجاز به این مراکز روی بیاورند.

*خانه‌ای که مجرد و متاهل نمی‌شناسد
 
برخی از افراد به اشتباه تصمیم می گیرند ساعاتی را بدون خانواده و خارج از چارچوب عرف و شرع بگذرانند در حالیکه از این واقعیت غافل هستند که اینگونه گذران اوقات چه آسیب های غیر قابل جبرانی را بر زندگی آینده آنها و اطرافیانشان خواهد گذاشت.

صاحبان اینگونه خانه بدون توجه به اینکه عده‌ای از جوانان برای وقت گذرانی بیهوده محلی را از آنها اجاره می‌کنند تنها به فکر درآمد زایی این منازل خالی از سکونت می‌اندیشند و گاهی مبالغ نامتعارفی را به آنها پیشنهاد می‌دهند. البته قیمت اجاره‌ ی این منازل در نوسان است و با توجه به منطقه ارزان و گران می‌شود و در میان آنها آپارتمان‌های مبله و مجهز نیز پیدا می‌شود.
 
مریم 29  ساله،‌ساکن یکی از مناطق شمالی تهران  می‌گوید: یکی از آشنایان برای برگزاری مراسم جشن شبانه منزلی را با پرداخت مبلغ قابل توجهی تنها برای یک شب اجاره کرده بود و در نهایت با اعتراض شدید همسایه‌ها روبرو شد.
 
محمد 30 ساله می‌گوید: به نظر من تنها قشر خاص و اندکی از جامعه می‌توانند این خانه‌ها را با مبالغ میلیونی اجاره کنند و یکی از دلایل بودن این معضل، عدم نظارت خاص از سوی نهادهای مسئول است شاید جریمه کردن بنگاه های املاک‌ و صاحب‌خانه‌هایی که این اماکن را اجاره می‌دهند در پیشگیری از این معضل اجتماعی موثر باشد.
 
شایان 25 ساله می‌گوید: فراهم نبودن زیر ساخت‌ها و شرایط لازم برای ازدواج آسان و نبود نظارت کافی برای کنترل این املاک می‌تواند افزایش این چنین بزهکاری‌هایی را به دنبال داشته باشد.
 
برای اینکه تفاوت قیمت منازلی که برای یک شب اجاره داده می‌شود را با سایر منازل بیابیم کافی است به سراغ مشاورین املاک سطح شهر برویم تا با قیمت‌های آن آشنا شویم ؛ قیمت‌هایی که از شبی 600 هزار تومان تا 15 میلیون تومان در نوسان است.
 
آنچه در قیمت گذاری این گونه خانه‌ها قابل توجه است تفاوت بالای مبالغ اجاره از بالای شهر تا نقاط مرکزی است به طور مثال می‌توان به یکی از مناطق مرکزی شهر تهران اشاره کرد که با اجاره‌ی ساعتی 170 هزار تومان و در نقاط شمالی  با قیمت 15 میلیون تومان اجاره داده می‌شود.

*خانه‌هایی که جای خانواده در آن خالی است
 
 وقتی می‌گوییم خانه، احساس خوشایندی  به ما دست می‌دهد خانه‌ای گرم از محبت و امید که اعضایش یکدیگر را دوست دارند اما گاهی برخی افراد تصورشان این است که نباید تمام اوقات خود را با خانواده بگذراند و این حق را به خود می‌دهند تا ساعاتی را فارغ از آنها سپری بکنند.
 
دکتر علی رجبلو جامعه شناس و استاد دانشگاه می‌افزاید: این مراکز سبب ترویج بی بند و باری می‌شود و با توجه به اینکه افراد هدفی را دنبال نمی‌کنند، خوشگذرانی زودگذر تنها حاصل اجاره چنین خانه هایی است.
 
باورها و اعتقادات، بازتابی از ذهنیت فرد نسبت به الگوهای فرهنگی است، وجود فرهنگی ایرانی _ اسلامی که نمایانگر سبک زندگی افراد جامعه است،‌در بسیاری از موارد تاثیر فراوانی را بر جامعه می‌گذارد از آنجا که ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی به نوعی به فرهنگ گره خورده است می‌توان با ترویج، معرفی ،‌فرهنگ سازی نظام مند فرهنگ ایرانی- اسلامی از بروز معضلات اجتماعی جلوگیری کرد.
 
این در حالیست که اقشار متنوعی از جوانان جامعه ما ، در مسیر صحیح زندگی و تخلق به فرهنگ ایرانی- اسلامی قرار دارند و با شیوه زندگی مثال زدنی خود در حال زمینه سازی برای پیشرفت روز افزون ایران اسلامی هستند.

- - , .

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 66 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 4:10

باشگاه خبرنگاران جوان: "ایوب آل ربیع” شهره به ابوعزرائیل، مردی ۴۰ ساله که در عملیاتهای الحشد الشعبی علیه تروریستهای تکفیری داعش شرکت دارد.

ابوعزرائیل (زادهٔ ۱۹۷۸ میلادی) رزمنده و از فرماندهانِ نبردهای بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی) در عراق و سوریه است، که در مقابل نیروهای موسوم به داعش ایفای نقش می‌کند. او در فرایندِ آزادسازیِ مناطق مختلف استان صلاح‌الدین و در دفاع از حرم حضرت زینب، ایفای نقش کرده است.

سلفی ابوعزرائیل با سردار سلیمانی

- - , .

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 80 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 4:10

رز رضوی بازیگر سینما و تلویزیون در صفحه اینستاگرام خود ازدواج با شریفی نیا را تکذیب کرد. مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 77 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 1:51

خبرگزاری فارس: سناتور «مارکو روبیو» از نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در سخنانی به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه این کشور درباره ایران انتقاد کرد.

روبیو که با شبکه خبری «فاکس نیوز» گفت‌‌وگو می‌کرد در این زمینه گفت: «این تصور که جان کری می‌پندارد ایرانی‌ها دوست هستند، پوچ است.»

سناتور ایالت فلوریدای آمریکا در ادامه گفت: «حکومت ایران دشمن آمریکا است. آن‌ها تفنگداران را گرفتند و در معرض دید قرار دادند زیرا می‌خواستند پیامی با این مضمون را به جهان ارسال کنند که ما را به زانو درآورده‌اند و این‌که در حال تحقیر آمریکا و قوی‌تر شدن هستند و ما نیز در حال ضعیف‌تر شدن هستیم.»

روبیو در ادامه  با هشدار به آمریکایی‌ها در زمینه پذیرش سخنان جان کری افزود، ایران متحد آمریکا نیست و آن‌ها دشمن ما هستند.

وی در خاتمه اظهار داشت: «آن‌ها دشمن صلح  هستند، آن‌ها دشمن امنیت هستند و آن‌ها یک حکومت افراطی شیعه‌اند که خواهان سلطه بر همه خاورمیانه و جهان هستند.»

وی در اولین واکنش به دستگیری تفنگداران دریایی آمریکا گفته بود:«ایران در حال آزمودن مرزهای عزم این دولت است. و آنها می‌دانند که این مرزها بسیار گسترده است و دولت آمریکا تمایل دارد دست آن‌ها را در بسیاری از مسائل باز بگذارد. از زمان امضای توافق، این رفتارها بیشتر شده‌اند. به همین دلیل است که در جایگاه رئیس‌جمهور، توافق هسته‌ای که اوباما با ایران امضا کرده را باطل می‌کنم.»

- - , .

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 67 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 1:51